Friday 9 February 2018

Vlogger Aka VLOG

Okey dah few time aku ternampak retis retis kat malaysia semua suddenly buat vlog aikk dulu masa keek famous pon depa buat so kiranya vlog nie baru nak start famous kat malaysia pulak ker hmmm

Padahal aku start tengok vlog orang masa 2014 si bubzvlog dari dia mula mengandung sampai sekarang member anak dah 2 and dari hong kong now dah selamat pindah north ireland ehh entah betol ke aku eja hahhaha

Then sikit sikit rakyat malaysia pon terjebak buat but as usual kalau lawa kurus memang cepat naik apatah lagi kaya kalau biasa biasa memang tak naik lah hahahha so kalau nak buat vlog kena ada pakej tu semua ye hahaha naahhh gurau jek lahhh

Macam tu juga makeup tutorial dulu susah nak jumpa rakyat malaysia buat ada memang ada tapi terhad la but now dah banyak tinggal pilih jek nak yang mana

And makin ramai buat vlog either edit guna phone or laptop as usual dorang edit memang kebabomm lah aku pon tak reti nak edit macam style yang dorang buat huwawawa

Percaya lah buat vlog nie bukannya nak menunjuk nunjuk kehidupan kita tapi bagi aku lah dengan buat vlog nie mampu untuk menyimpan segala kenangan yang bergerak dan bersuara

Sejak apa yang dah terjadi aku rasa buat vlog lagi better than tulis blog or sekadar ambil gambar sebab kedua duanya cuma boleh baca boleh lihat tapi suara tak ada kan

Kalau rindu boleh play dengar suara and kesat air mata kerinduan...
Tu bagi aku lah sebab tu aku create vlog since 2015 tu pon jenuh cari macam mana nak create vlog macam mana nak edit guna software apa kalau boleh nak yang sedia ada lah tak bayar so belajar cara nak cantum and aku punya vlog paling hampeh sebab tak reti edit secara proper hahahha

Well tujuan vlog tu dicipta kerana kenangan dan persekitaran dulu masa arwah nenek ada tak terfikir nak buat semua tu but now sejak arwah sakit tak bersuara rindu nak dengar suara dia hmm sad...

And sebab tu lah aku cipta vlog bukannya untuk apa apa sekadar simpan memory and aku tak pernah war warkan nama vlog aku kat mana mana media social ku huhuhu

Cuma kat vlog tu jek aku dedahkan nama twitter dengan instagram percaya lah tak ada siapa heran sebab vlog aku more like entah haper haper jek gitu lah conceptnya ngeh ngeh ngeh

Nak buat apa war war kan membazir jek biar aku je boleh view and biar aku jek jadikan ianya as merepek and memory bagi orang lain maybe more fun nak orang kenal but bagi aku ianya memory yang sangat berharga

Dari situ boleh nampak betapa besarnya yayaz and betapa makin tuanya aku hahaha then dari situ ada kenangan dengan umairah hmmm cuma didi babam jek tak pernah muncul

Kadang kadang aku harap babam jumpa and watch semuanya tapi aku taw ianya anganan jek didi taw kewujudan cuma dia jarang tengok and dia tengok situ untuk poyo memory aku buat and dia taw kenapa aku wujudkan vlog tu

Mungkin pada hati masing masing niat apa so bila tersimpang niat lain jadinya tapi aku tetap tegaskan yang ianya adalah memory itu saja

Memula buat masa awal 2015 then masa july 2015 tetiba nak log in kena letak no phone so malas create lain and reupload balik haishh mana boleh tak upload balik memory semua tu okey sampai sekarang banyak dah nama yang aku guna pakai bila bosan tukar best per

Start terjebak pon dari keek so beralih gunakan youtube pulak by the way aku tak use nama yang sekeliling kenal just use ganti nama saja tapi dalam vlog panggil nama normal cuma tulisan jek guna ganti nama yang sesuai gitukkk

Kadang kadang nak juga taw retis buat vlog pasal ikut trend ker...?? Bila dah tak famous stop then bila yang lain famous buat hmm

No comments:

Post a Comment