Tuesday 13 February 2018

Ehh Ehh Budak

Yayaz dari masa darjah 2 cerita ada sorang budak nie suka buli dia bila bagitaw cikgu tak amek tindakan bila yayaz dah mengamuk dikatanya yayaz yang buli budak habis dah cukup diam si yayaz then budak tu makin over siapa yang tak marah

So aku ingat dah masuk darjah 3 nie tak kena lah sekali semalam yayaz mengadu lagi budak yang sama nama budak tu aqil pergi ambil pembaris yayaz so aku pon macam kasi kata positif lah
Me: Yaz budak tu tak ada pembaris tak
Yayaz: Ada asu semua complete
Then kau nak amek pembaris kontot si yayaz buat apa pembaris tu dah patah 2 bukannya fancy ke lawa ke just normal pembaris

Yayaz minta elok elok dia tak nak bagi so yayaz amek balik then dia pergi pukul kat muka yayaz ehh hello nak pergi sekolah ke nak tunjuk samseng..???

Geram jek aku so pagi tadi aku whats app cikgu disleksia yayaz inform tapi tak reply cuma dia cakap dengan yayaz cuma si yayaz lupa apa dia cakap hope cikgu disleksia yayaz cakap kata kata semangat lah

Pagi tadi juga mak budak tu ada whats app group yang si aqil tak sekolah so aku tanya yayaz then yayaz kata ya so lepas nie kalau budak tu masih kacau yayaz aku akan direct massage mak dia minta anak dia stop buat semua tu

Dah lah yayaz baru ada minat nak belajar nak pergi sekolah karang pasal budak tu dia terus down punya lah susah kitaorang naikkan semangat yayaz untuk belajar haishh

Kalau dikatakan gurauan kasar still boleh terima tapi aku tak boleh terima kalau bentuk gurauan tu pukul tolak tendang baling barang kena tu dah melampau aku diam jangan sampai mak budak tu kena dengan aku

Pembantu disleksia kata yayaz tak reti berkawan ehh helloooo selama nie elok je yayaz kawan dengan orang lain tak ada masalah bila part dia tak suka mesti lah mengamuk siapa suka kalau orang lain dok pukul la tendang la tolak la semua orang tak suka even pembantu disleksia tu pon sama jugak

Nak bergurau pon ada hadnya kalau gurauan dalam bentuk buli siapa boleh terima...!!
Sekarang sikit sikit habis makin besar kalau still macam tu jugak habis masuk sekolah menengah nak jadi lagi teruk ke..??

Dah banyak kes apa mesti lah kena lebih berhati-hati

Aku tak kisah gurau ke apa tu lantak yayaz boy cuma aku tak bekenan part tendang tolak pukul tu semua aku tak suka

Masa beratur yayaz kena tolak sampai jatuh nasib baik bukan kat tangga ehh budak budak nie mak bapak hantar sekolah untuk belajar bukannya buat semua nie eiii geramnya aku

Apa lah nasib yayaz bila dah nak ok ada je budak kacau seolah olah suka bila yayaz mengamuk dah lah nak control mengamuk yayaz susah haishhh...

No comments:

Post a Comment