Friday 29 September 2017

Skin Care Haul


Lepas pakai yang trial set then tengok hasilnya not bad tak de masalah
so aku nekad untuk beli botol besar sementara tangan ada duit and tengah 

sales kang nanti duit tak de sales besar or duit ada sales pulak tak de 
aku malas nak amek pedulik nanti pening kepala

Try aha + bha cleanser review kata best so moh lah try and hope best 

lah boleh pakai every day tapi aku ingat just pakai 2 or 3 kali seminggu
hope boleh hilangkan jerawat kecik kecik lah...




Hydration lotion aka toner tu ramai kata best lelagi for oily skin
aritu aku beli yang hydration botol kecik kat 7 eleven gigih kau jalan kaki
sebab si buntal dah tersadai hahaha so aku try lah pakai not bad cuma dia rich
and rich tu untuk orang normal or dry skin so tak berapa nak sesuai lah untuk
oily dengan combination skin kan

Tapi aku pakai buat double layer toner memula hydration then whitening
but both rich so hurmmm nak nangis lah hahaha pakai okey not bad
try and error tengok mana okey

Skin kita nie sampai satu tahap dah tak "lut" dengan skin care yang kita pakai
itu yang masalah tu atas sebab faktor umur, diet, dan cara kehidupan dan
permakanan kita cewahhh hasil baca kat group sembang kecantikkan lah nie

Kali nie aku try whitening gel bukannya whitening milk...!!
sebab gel sesuai untuk oily dengan combination skin cepat absorb
moh ler kita try tapi aku berharap ianya sesuai dengan skin aku
semua yang aku beli nie sesuai lah dengan skin aku malas dah nak simpan
duit then try and error penat okey....

But aku yakin ianya akan sesuai dengan skin aku....

Tea tree oil for my jerawat kan aritu aku bebel cakap T zone aku
ada jerawat kecik-kecik actually dah malas nak fikirkan tapi
lelama tengok eii geram pulak hahha banyak review kata best so
try and error lah kan

Yang box merah tu lip balm kebetulan lip balm aku pon dah habis
ingat nak beli coco body shop tapi tak ada then yang ada vitamin e
yang tu kureng lah tak sama macam coco and harga pon jauh beza
dulu beli rm19.90 now dekat rm30 *nangis tepi bucu* tu yang beli nie
hasil bacaan dan kajian moh ler try harga pon RM18 kat watson

And aku berjaya beli mask dekat A'pieu dah lama weyy usha tapi control
hahaha now pe lagik masa untuk membalas dendaaammmmm
satu RM3.90 murah daripada watson dengan guardian and beza RM0.10
dengan innisfree hahhaha

Ada macam-macam flavor nak jek beli semua tapi kena control weyyyy
hope best lah....

Hasil memancing dan hasil menghabiskan duit... bye bye duit... T_T


No comments:

Post a Comment