Tuesday 19 July 2016

Jaga Baik-Baik

Dulu aku suka makeup tapi aku tak pernah jaga muka dengan elok-elok bayangkan aku tak pernah bersihkan makeup properly 

Nak lagik best pakai foundation fully makeup then just cuci muka guna jenis foam then okey dah clear semuanya

Aku paling tak suka pakai mascara lepas cuci muka bulu mata jadi melekat each other lepas tu mata gatal

Lagik best bila lepas pakai eyeliner or celak esoknya mata hitam nampak sangat semalam makeup selalunya time sekolah nanti kekawan taw lah semalam aku makeup

Aku meneruskan activity tu sampai lah end tahun 2012 

Pergi holiday pakai makeup then cuci pap letak moisturizer without toner or properly skin care

Datang malas sekali lah aku buat tidur dengan makeup fuhh nasib baik muka tak rosak :(

Muka pon tak jaga elok elok asal boleh jek beli lah apa jenis skin care seminggu dua jek rajin lepas bye bye tak koser dah

Tak taw kenapa suka sangat pakai olay sabun cuci muka guna olay yang ada foam tak suka jenis cream lepas tu moisturizer guna olay total 7 

Pernah try garnier beli moisturizer malam jenis gel letak dalam fridge memalam pakai tegang kejap muka pasal sejuk 

End 2012 baru fikir ehh nak jaga muka baik-baik time tu kenal remover makeup padahal selama nie tak amek kisah pon huhuhu

Lepas tu terus bersihkan cara yang betol satu per satu

Until now part skincare tu susah betol nak pakai every day huhuhu bila ntah rajin macam dulu pon tak taw lah

Kekadang fikir jugak nape aku tak bersihkan muka cara yang sepatutnya beli makeup pandai tapi tak reti nak bersih betol-betol

Dulu ada orang nie ajar makeup tebal (pengantin) nak bersihkan cara senang guna baby oil senang semuanya dah bersih

Ingat balik ehhh sengal jugak aku pakai makeup taw tapi tak reti nak jaga muka 

Dulu mana taw erti breakout muka bila ada jerawat gasak lah muka 

Tapi tu dulu now aku jaga baik-baik ^_^

No comments:

Post a Comment