Monday 29 January 2018

Pergi Kenduri Kahwin


Anak kawan daddy kahwin so dia jemput lah masa mula mula dapat kad ingatkan siang hari mujur lah masa nak dekat kawan daddy bagitaw malam bila check kad lah malam rupanya hahaha

Pergi lepas isyak senang kan dah solat so masanya untuk aku tunjuk skill makeup ku hahaha risau jek terover tapi boleh lah masa nie lah nak asahkan bakat and aku pakai contact lens sebab nak habiskan balance before expired

Mula mula yayaz cakap nak pakai gold then last minit dia tukar nak pakai blue so dia pakai baju raya dia hahaha dia sorang je pakai baju melayu daddy dengan pak tam pakai kameja jek semangat okey si yayaz then sofea pakai baju kurung masa raya

Dulu kan sofea merangkak so tak nampak sangat function baju tu now dah pandai jalan bukan main cute lagik terkedek kedek lawa pulak tu nasib baik yayaz pilihkan tu tapi dah ketat sikit lah pasal dah besarkan

Sampai jek ngam ngam berapa minit pengantin sampai so dorang buat mercun dapat lah tengok bunga api and aku record sejenis gigih buat demikian muahahaha tapi aku tak masukkan dalam instagram lah
 
Then makan isi perut ada kompang si sofea bukan main suka dia tengok kakak bawak dia then aku dengan kakak buat lipstick challenge tapikan maybe sebab aku tak heran makan lipstick hilang janji enjoy and menikmati makan ala nanti hilang touch up jek lah balik

Tak kuasa aku tak enjoy makan sebab fikir nanti lipatick hilang lah ala lepas settle touch up elok elok apa susah daripada buat muka pelik sebab nak jaga lipstick tu baik tak payah

Lepas settle balik so sementara menunggu si yayaz pergi amek ice cream sekali ada flavor durian mati terus napsu aku so sad kenapa mesti ada flavor durian kenapa kenapa kenapa

So pergi kat depan tanya ada apa jek then dia kata tak ada durian yeayy can enjoy aku pulak selsema then orang tu tanya selsema ke aku jawab haah then dia kata nie buat ubat selsema hahaha yezzaaa mana taw selsema aku baik

Kakak ajak pergi guardian nak beli suppliment mum so dah hantar mum balik terus pergi then akak guardian tu tak kenal pon lepas sofea macam usha baru dia perasan wakakaka

Masa bayar boleh pulak akak tu tersasul tanya raya kat mana hahaha abis dah sedodon biru yayaz siap baju melayu sofea baju kurung padahal dalam hati aku cakap rasa macam balik beraya pulak tup tup dah ada bersuara

Balik benda paling penting ialah bukak contact lens takut mata kering and susah nak bukak dah lah aku tak ada eyes drop untuk contact lens leceh then nak remove makeup tu punya lah malas hahaha pakai rajin remove malas tapi dah golek golek baru terhegeh hegeh remove

Tu pon yayaz dah cakap gantuk then aku terus berdesup carik cleansing oil sabun cuci muka then say bye bye makeup terima kasih berkerjasama untuk aku asah skill makeup

And yes aku agak over makeup bila terjumpa jiran belakang yang tak pakai makeup muahahha ala tu kira terapy buat aku lah si kakak pon pakai sikit aku jek over sikit tang eyeshadow huhuhu

Okey nak tidur dah kol 1:44 pagi kang alarm bunyi mamai mamai satu hal lagik...

No comments:

Post a Comment