Monday 27 February 2017

New Spectacles


Alhamdulilah impian nak buat spectacles baru tercapai...
last aku buat just tukar cermin tahun 2013
now spectacles tu yang problem iaitu longgar
pergi kedai betulkan seminggu jek okey then back longgar
bila pakai melorot ke bawah stress hokey

Lepas tu menghadap computer or ipad or phone lelama mesti akan rasa
semacam seakan akan mabuk kenoneng hahaha
tapi tak de bajet so bertabah jek lah terus menerus pakai

Then kakak buat buat cermin mata baru so aku pon ask lah orang tu
tolong betulkan then dia kata skru tu tak boleh nak dibetolkan
sebab dalaman skru tu dah rosak fuhhh boleh gitukkkk
diam kan jek lah ohhh duit please turun cecepat :p

Aku tak bekenan dengan spectacles yang kakak beli sebab tak lawa
and besar aku sangat tak bekenan walaupon pada mulanya nak beli
sama jenis dengan kakak hahahha dah ada duit terus lupa diri

Jalan pusing kat jusco aka aeon untuk carik yang murah tapi cantik
hah gitukk sekarang semuanya serba mahal tapi ada tu harga mahal
tapi nan hado tak lawa hokey

Aku ingat nak beli kat focus point kira-kira aishhh bajet larik
power aku nie more than 400 so kalau lebih kena tambah duit
kat focus point kena tambah lagik RM98 kalau tak silap
so kira kira more than RM200 ++ tak mo

Pusing carik ingat nak beli kat tempat 3 tahun yang lepas
bila carik ala bajet still larik tak boleh hmmmmm
then jalan lagik walaweyyy harga murah kira sesuai dengan bajet aku

Nie frame + lens RM99 tapi aku nie extra power so kena extra tambah
duit hahhaha so kena tambah RM100 tapi still under bajet okey
so tak boleh on the sport siap kena tunggu 3 hari okey jek lah

And tadaaaa my new spectacles...!!!!
sekarang tengah famous patern macam ginik
and jenis yang bulat adeyyy muka aku dah lah tembam
pakai jenis bulat makin buruk lah kalau kurus tak pe jugak
bila gemuk yang pakai sangat buruk okey...!!!!

Cantik just perfect macam yang aku nak
kebetulan ada pink and yes i want pink black
nasib baik aku beli hari khamis lepas kalau tak silap lah
lupa pulak bila pergi hahahhaha......

Bila pergi amek tengok walaweyyy semua jenis yang bulat
kalau tak masa nak beli extra stress sebab buruk bila aku pakai
tak bekenan aku dengan jenis bulat dasar.......
aku gemuk pipi tembam pakai spectacles macam gituk buruk lah

So i'm super happy....
hope bertahan lama tanpa ada sebarang skru yang problem
and the worst part is power aku naik and silau pon naik
silau naik melampau sangat
padan muka aku tengok lagik phone dengan ipad dalam gelap
muahahahhaha....!!!

No comments:

Post a Comment