Friday 20 May 2016

Cushion Makeup

Sekarang kan tengah musim cushion makeup dari foundation, bb cream, cc cream, eyeliner & blusher

Pernah sekali aku beli katanya cushion foundation tapi rasa rugi pulak beli harga agak tak berbaloi tapi isi sangat sedikit

Aku pakai pon tak selalu coz tak taw mana nak beli refill masa tu cushion kat Malaysia tak famous lagik

Agak lama jugak entah macam mana jumpa kat youtube kita boleh guna balik cushion tu tak payah beli refill guna bahan yang kita dah ada

Last year lepas raya kalau tak silap aku lah aku beli balik cushion tak taw lah tu cushion foundation or cushion bb 

Ingat nak beli color pink dengan puff color pink sekali hajat tak kesampaian pink dah stop yang ada cuma color yellowish gitukk

Tak lawa okey terpaksa aku letak deco guna germs sticker :( puff pink pon dah tak ada lagik :(

Yang aku stress cushion case sekarang gambar strawberry color pink eii ada jugak kumpul duit then beli *hahahahhaha*

Now aku dah use mix ingredients yang aku nak

So aku guna:

Bb cream + foundation, sunblock, nymph aura, moisturizer

Kekadang moisturizer dengan sunblock lagik banyak 

So far aku puas hati hasil aku mix dari beli kat kedai maybe semua dah mix jadi satu so easy untuk aku pakai

Sejak dah sedap pakai cushion dah malas nak pakai liquid lepas tu guna brushes ratakan now press using air puff then apply pap pap pap okey settle 

Nampak nah sekarang semua nak cepat settle lagik satu senang nak bawak ke mana-mana tanpa perlu bawak 2 barang bottle dengan brushes 

Aku rasa diri aku jek kata memudahkan aku tak taw lah orang lain macam mana

Mix ingredients dah banyak aku buat tapi sangat leceh using mousse liquid foundation nanti macam cream kat cake tak bestt

Next aku nak beli too faced foundation nak buat experiment tapi aku tetap campur dengan bb cream tak taw kenapa

Pernah just letak bb cream jek tapi bila pakai tengok muka macam tak pakai apa-apa pulak 

Maybe lepas nie aku akan suka foundation pulak ye lah bila dah mix dengan yang lelain hasilnya akan nampak natural tak over sangat

Maybe one day aku akan beli jugakk strawberry case cushion tengok lah...!!! *itu pon kalau ada duit lah :p*

Sejak cushion dah amek hati aku feel best jek pakai and cepat siap :p

Tapi aku tengok tak ramai yang pakai cushion semua lebih suka pakai secara yang sedia ada lagipon tak semua muka sesuai pakai jenis cushion

More cerah daripada gelap tu lah yang orang macam malas nak beli 

Loreal kalau tak silap aku dah keluarkan jenis cushion siap ada refill 

Few brand dah start follow buat cushion harga lancome kalau tak silap dekat rm200 

One day aku nak beli just buat compare mana lagik best ^_^

Cushion case etude house plastick tapi laneige macam besi look more elegant review banyak kata laneige best uwaaaa nak jugakk try

Innisfree punya pon bagus dengan iope cuma iope kat malaysia tak de so kena hati-hati beli jangan beli yang fake

Johor tak de innisfree sabo jek lah kalau tak boleh try hmmmm 

Aku tak taw lah nak beli yang gambar strawberry ke yang laneige punya haishh nie kes berangan kalau dah ada duit nanti

Maybe akan beli and try laneige pulak huhuhu

Nak pink case.... 

Nak pink puff...

Hmmmm berangan jek lah apa kan daya....

By the way tak de gambar loading slow nanti lah kalau dah okey then aku just edit letak gambar or aku buat entry baru

No comments:

Post a Comment