Wednesday 20 April 2016

Korean Skincare

Aku masih ingat lagik on November 2012 aku mula terjebak dengan korean skincare

Just beli yang basic facial foam toner and moisturizer tapi korean panggil moisturizer ialah Emulsion

Bila sekali try wahh bestnya terus meresap and tak rasa rimas.. 

Dulu aku pakai olay lepas jek apply mesti rasa kulit macam sticky and rasa hangat-hangat jekkk

Start dari tu aku pakai korean skincare walaupon aku tak ikut step yang betol-betol haishh sampai 10 step i tak rajinnnnn

Pernah aku try dari Japan tapi from Malaysia jerawat makin kaw-kaw naik terus aku stop then pergi beli new korean skincare scary seyy

Bila aku saja tanya kat another brand korean cosmetics SA tu tak suggests aku amek whitening suruh amek set jerawat huhuhu tu kira dah teruk lah

Now tak de lah flawless still ada jugak jerawat and bekas-bekas jerawat tapi tak de lah teruk sangat macam dulu still under control

Kalau aku malas nak cuci muka siaplah esok naik seketol jerawat kalau seminggu hah banyak lah

Lagi sekarang aku use Olay Cleaning System okey lah much better rasa lembut jek tapi bekas jerawat still ada lah

Aku pakai hari-hari bestt sambil berharap pore kat muka aku dapat lah kecikkk and hilang ke....

Ikutkan seminggu 2 or 3 kali kena pakai mask kena buat exfoliating tapi punya lah malas tak berbuat dulu masa rajin buat muka bebas dari bekas-bekas jerawat paling best jerawat malu nak singgah

Sekarang suka-suka hati jek nak singgah

Entah bila nak start rajin pon tak tahu lah nanti lah one day kena jugak paksa diri untuk rajin belai muka dengan buat facial muka sendiri menggunakan segala mask yang sedia ada

Lama tak scrub muka

Lama tak pakai mask

Lama tak pakai wash off mask

Lama tak pakai sleeping mask

Bila lah rajin nak datang ekkk

Hmmmmmm

No comments:

Post a Comment