Sunday 20 January 2019

2 Urusan

Pagi tadi bangun awal si yayaz tak school sebab dah terlambat malam tadi dekat pukul 2 pagi tidur teman kakak masak sup daging lepas settle bake cookies yang dia start since balik kerja so dah terlambat entah kenapa alarm bunyi tak sedar haishh apa pon tak boleh huhuhu

Then sambung tidur tengah syok pak tam kejut nak bawa mum pergi klinik kebetulan mum dah 2 hari tak sihat selsema batuk mabuk lepas tu seram sejuk jek kena kipas sejuk tak bukak kipas rasa panas mum baring jek and aku pulak rasa dah kena jugak jangkit sebab selsema and batuk are attack aku hmm

Lepas tu pak tam cakap settle klinik terus pergi urusan passport dia nak cepat settle sebab badan dia penat so 2 urusan lah today kena buat

Sampai klinik orang ramai and kebanyakkan batuk selsema lah jugak then mum kena amek darah kena amek urine kakak cakap ramai jugak kena buat gituk so rasanya ada virus baru lah nie sebab ramai kena agaknya then keputusan keluar dalam darah ada virus adakah mum kena jangkit from sofea sebab aritu sofea always kena virus dalam darah and urine pulak clear

Tak lama lepas tu ramai keluar bawa kertas hasil result darah so memang now musim sakit demam batuk selsema ye lah cuaca pon tak berapa nak okey panas memanjang then hujan 2 hari sambung balik panas

Settle klinik pergi setia tropika urusan passport pak tam as usual kena denda lah sebab passport hilang since 2014 kot then tak amek sebab duit tak de and nie kena masuk singapore urusan cpf mum hal medishelf ayoo donno how to eja so nak kena masuk singapore pergi tempat tu and kena uruskan jugak sebab dapat surat kata mum ada hutang padahal kes cpf tu mum bukannya bekerja sana and dulu punya cpf mum kerja before kahwin kisah lama woo then mum already use for arwah nenek masa 2012 sebab masa tu cpf mama ke abg aim tak cukup so mum use tu lepas tu langsung tak use anymore then now kata hutang fuhhh

Menunggu dengan risau sama ada boleh buat or tak then tunggu punya tunggu settle bayar pukul 2:30 petang baru boleh amek so sementara nak menunggu pergi lah mamak mzz makan tengah hari jalan lah kaki ramai ramai pergi sebab dekat gitukk hahaha actually jalan ramai ramai with sedara tu and cik dino plus kawan cik dino dengan wife dia sekali ada kisah yang aku tak boleh nak story kat sini too private later lah if everything settle then aku story

Aku makan maggie goreng + ayam goreng and milo ais sambil layan goblin cukup time sambung balik jalan kaki menuju ke immigration sementara menunggu passport pak tam then si kakak beli domino kecik pihak domino datang buat jual siapa nak boleh beli then makan lah itu ramai jugak beli padahal baru lepas makan maggie goreng wakakkaka

Tekak nak minum coke tapi tak beli sebab lupa masa type nie baru teringat wakakkaka

Alhamdulilah bukak jek nama pak tam orang pertama panggil mum pulak dah penat kepala sakit and cuaca sangat lah panas terik huhuhu

Balik jek tukar baju selalu aku malas nak tukar baju awal then cepat cepat tukar baju bukak aircond dengan kipas tutup tirai gelap and langsir tarik selimut tidur wakakka balas dendam woo sampai dekat pukul 6 petang baru bangun tu pon dok mamai mamai sambung golek

Lepas bangun badan punya penat lepas tu seram sejuk macam nak mengigil tapi yayaz ajak makan ice cream unicorn wakakkaka padahal satu hari tu sakit perut nak yak yak but tak boleh keluar wakakka bila dah makan lunch lagikk lah makin rasa

Habis makan ice cream aku terus cuci muka aku tak pakai makeup just sunblock dengan no sebum mineral powder tu jek punya lah malas nak makeup tak taw kenapa hmm then dah settle cuci muka ingat malas nak makan tapi perut lapo and right now aku kena cirit birit pulakkk haishh ada jek lah

Today pakej batuk + selsema + seram sejuk macam nak demam + cirit birit

Nasib baik lah tak sakit kepala kalau tak lagik lah aku stress

Disebabkan esok cuti aku nak edit vlog/haul disebabkan dah tidur petang memang tak gantuk ler mata aku nie huhuhu

No comments:

Post a Comment