Wednesday 24 December 2008

♥ Kisahnya ♥

Erm ari nie nak luah kan apa yg rasa
di dalam hati terutama nya bila ada kaitan
antara kehidupan.....
sulit tuk di bicara kan mengenai nya...
apa tah lagi berkaitan maruah keluarga..
ya sekira nya maruah keluarga tercalar
semua nya akan mendapat malu....
Lepas makan tadi kitaorang duduk depan
saja berbual-bual sambil kacau kakak..
hobi aku tu...abis dah tak de sapa nak kacau
berbual punya bual tup-tup cerita zam keluar...
antara realiti dgn fantasi..
antara aku dengan zam, Izzat, Awie dan ramai lagi hanya
lah perjumpaan di alam maya
tanpa mengenali diri nya dengan rapat...
bagi aku cinta cyber lebih kepada kepura-puraan
walau aku sendiri tidak mengalami nya....
kalau boleh aku tak nak terlibat dalam cinta cyber...
bagaimana harus ku elakkan...
contohnya sudah ada di depan mata maka
perlukah tuk aku tetap memilih cinta cyber...
ahhh lantak lah...
siapakah mampu meruntuhkan ego ku soal percintaan
duluk piee yang janji dengan aku
yang dia akan mencintai aku ..
tak sangka dia hanya permainkan hati & perasaan aku..
kini aku takut menghadapi erti percintaan.....
lantak lah....
bila sampai masanya aku berharap agar keadaan kembali
pulih seperti sedia kala...
maafkan aku andai terkasar dalam perbicaraan..
bukan apa ketika itu hati aku sakit sangat
ibarat di siat-siat dengan pisau...
walau bukan aku yang mengalami nya
tapi aku perempuan aku dapat memahaminya
bukan nya aku cuba kuar atau larik
tapi perlukan erti ketenangan agar dapat mengubati
luka yang agak dalam...
bukan tujuan untuk memisahkan
tapi apa lah erti bersama kalau hati sendiri
tak mampu tuk menerima nya...
mampukah tuk aku hadapinya
mampukah aku tuk menjadi anak yang patuh
mampukah aku menjadi sebahagian daripada
sebuah kekuatan...?
kerna aku tiada kekuatan lagik
kekuatan itu telah pergi & melayang entah ke mana....
Tuhan, andai ini ujian yang Kau turun kan
aku bermohon agar kurangkan lah ujian ini
sungguh aku tak sanggup nak mengahadapinya lagi...
luka dahulu belom sembuh kini di ganti luka baru...
andai ini ujian kesabaran yang kau turunkan
aku mengaku aku tak tabah...
aku lemah di saat ujian yang Kau turunkan...
air mata ku sudah tak mampu tuk aku keluarkan
seolah-olah habis.....................
jangan lah hari esok & selama nya
berulang kembali peristiwa yang melukakan hati
jangan lah di beri ujian di kala hati sedang berbunga riang
apa erti nya bahagia kalau semua nya menderita....
perlu kah derita itu wujud
atau perlukah bahagia itu ada..............................................

No comments:

Post a Comment