Tuesday 2 September 2008

♥ Mercun ♥

Masa berbuka tadi pergi lah ke bazar ramadhan kat Majidee
lepas beli apa yang hendak di makan pada waktu berbuka
tetiba anak buah aku nampak orang jual mercun
apa lagik dia beli lah mercun pop tu ( yang kotak berwarna kuning )
dan beberapa yang dia suka tuk di bawa main..
pas tu bebudak kat situ pon beli dan main masa tu jugak..
yang tak best nya waktu terkejut-kejut dgn bunyik mercun
ada lah beberapa org melatah
haha seb baik aku tak join melatah sekali maunya kena marah dgn bapa ku
balik je dari beli makanan, abang ( anak buah aku yg pertama ) terus call pak tam
mintak balik cepat ( pak tam masa tu berbuka kat rumah mak mertua dia )
lepas dah berbuka kemas apa yang patut aku dok dgn mak sambil perhatikan abang
mengaji seboleh-boleh dia suruh aku join dia mengaji dan aku yang sememangnya
tgh cuti mana boleh nak mengaji cettt hampeh
pas pak tam balik dan dia pon habis mengaji
kitaorg pon mulakan operasi...
si abang dan biga ( anak buah aku number 2 ) nie suka sgt baling pop tu kat kaki
bila terkena sakit siot...
lepas dah main apa yg dorang beli asapnya mak aii mau nya semput...
busuk plak tu....
skrg nie dorang ada cecita nak main lagikk...
kalau yg asap kuat sgt abg han suruh men bunga api...
yg tu pon best kalau dulu habis rumput dorang kerja kan
skrg nie dorang cuma leh kerja kan baldi je...
hahaha...tu blom masuk cik tak ( anak buah number 3)...
kalau masuk cik tak ayakk jgn dia pergi pegang api sudah lerr....

No comments:

Post a Comment